وبلاگ

توضیح وبلاگ من

طراحی و نحوه عبور از سوئیچینگ مداری به شبکه NGN

 
تاریخ: 29-11-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

:
تاریخچه ارسال صوت روی اینترنت:

قبل از اینکه تاریخچه ارسال صوت بر روی اینترنت را بیان کنیم. ابتدا تاریخچه ای از نحوه انجام مکالمات تلفنی در سال های متمادی را به صورت سالشمار بیان می کنیم. مکالمات تلفنی در ابتدا به صورت کاملا آنالوگ و از طریق یک میز اپراتوری انجام می شد.

 

دانلود مقالات

 

تا قبل از سال 1960 مکالمات تلفنی به صورت تک خطی و بدون هیچ گونه سرویس انجام می شد.
در دهه 60 یعنی تولد مرکز PBX آنالوگ مکالمات به صورت آنالوگ و از طریق خطوط چندگانه انجام می شد و در دهه 70 یعنی تولید PBX دیجیتال مکالمات به صورت دیجیتال انجام می شد و در این دهه کاربرد شبکه های ISDN مطرح شد و دهه 80 تا 90 را می توان دهه IP یا اینترنت نامید. از سال 1990 ایده جدیدی مطرح شد. مبنی بر اینکه، علاوه بر نقل و انتقال دیتا از طریق اینترنت بتوان کاربردهای بلادرنگ یعنی صوت و تصویر را نیز از طریق اینترنت منتقل کرد.
این کار در بدو امر دارای مشکلاتی از قبیل تاخیر و نداشتن امنیت کافی بود و وجود این مشکلات سبب شد تا طراحان این ایده جدید در پی به وجود آوردن پروتکل جدید و یا به عبارتی در پی به وجود آوردن بستر جدیدی برای اینترنت باشند تا اینکه در سال 1995 این عمل محقق گشت و ایده به وجود آوردن پروتکل جدید اینترنت (IPv6) به حقیقت پیوست و امکان ارسال صوت بر روی اینترنت محقق گشت و در این امکان ارتباط صوتی اینترنتی دو PC فراهم شد. با پیشرفت این فن آوری، کم کم مسئله ارتباط تلفنی از طریق یک دستگاه تلفن نیز مطرح شد که این ایده نیز با بهره گیری از میانبرهای محقق گشت و در ابتدا به صورت PC با تلفن و تلفن با PC (در سال 1996) به وجود آمد که در سال 1997 این امکان به صورت ارتباط تلفن با تلفن نیز بسط داده شد. چشم اندازی که از این فن آوری به نظر می رسد. توسعه آتی آن را نوید می دهد و این امید را به طراحان خود می دهد که تا سال 2005 میلادی این فن آوری بتواند جایگزین ارتباط تلفنی از طریق شبکه سوئیچینگ عمومی باشد.


فرم در حال بارگذاری ...

« برنامه ریزی ورود و خروج واحدها به شبکه با در نظر گرفتن نیروگاه های …کنترل مقاوم سیستم PH به روش QFT »